Vermeld svp je voor- en achternaam, anonieme berichten worden verwijderd.
394 berichten.
Morgenvrog is er een toertocht in Zieuwent. Zie www.tcveloce.nl
We willen de 100km tocht fietsen en vertrekken om 8.30 uur vanaf de markt in Aalten! Het tempo dat we fietsen is gelijk aan die van ons (Bou en Leo)
We willen de 100km tocht fietsen en vertrekken om 8.30 uur vanaf de markt in Aalten! Het tempo dat we fietsen is gelijk aan die van ons (Bou en Leo)
Foto's van de ronde van Aalten gemaakt door Sjerp Jansen.
Bekijk hier de foto's
Bekijk hier de foto's
De uitslagen van de tijdrit. Je kunt ze vinden onder Club info > Clubwedstrijden.
Uitslagen 2016:
Tijdrit
Klassement Peddelaars
Uitslagen 2016:
Tijdrit
Klassement Peddelaars
DAMES,
Begin je met wielrennen? Kom dan trainen. En maak gebruik van de clinic met Loes & Loes! Op 2 woensdagavonden gaan Loes & Loes samen met een aantal vrouwen de fiets op. Wil je meefietsen? Geef je zo snel mogelijk op via de gegevens onderaan dit bericht. Er zijn een beperkt aantal plekken beschikbaar, omdat we iedere deelnemer voldoende aandacht willen geven.
Daarnaast organiseren we een reparatieavond bij fietsenzaak Goossens in Borculo. Hoewel de meeste wielrenners erg behulpzaam zijn als je met een lekke band staat, is het toch handig om dit zelf te kunnen.?
Alle informatie en inschrijven kan hier!
Begin je met wielrennen? Kom dan trainen. En maak gebruik van de clinic met Loes & Loes! Op 2 woensdagavonden gaan Loes & Loes samen met een aantal vrouwen de fiets op. Wil je meefietsen? Geef je zo snel mogelijk op via de gegevens onderaan dit bericht. Er zijn een beperkt aantal plekken beschikbaar, omdat we iedere deelnemer voldoende aandacht willen geven.
Daarnaast organiseren we een reparatieavond bij fietsenzaak Goossens in Borculo. Hoewel de meeste wielrenners erg behulpzaam zijn als je met een lekke band staat, is het toch handig om dit zelf te kunnen.?
Alle informatie en inschrijven kan hier!
Op 11 juni gaan we fietsen in het Sauerland, meer info via onderstaande link. Onderaan deze info pagina kun je je opgeven voor deze dag. Graag ook opgave of je auto beschikbaar hebt en fietsen kunt meenemen.
Sjef en Rudi
Je tekst naar de link...
Sjef en Rudi
Je tekst naar de link...
De ronde van Aalten was weer grandioos; Indrukwekkende organisatie, mooie uitslagen, gezellige dikke bandenrace en geweldige vrijwilligers!!!
Namens het bestuur hartelijk dank??
Namens het bestuur hartelijk dank??
Dinsdag 22 mei a.s. Aanvang 19.00 uur 3e clubwedstrijd van dit seizoen, te weten : TIJDRIT.
Start bij kruising Slaadijk/Griesdijk.
Start bij kruising Slaadijk/Griesdijk.
De uitslagen van de 1e Rit in lijn. Je kunt ze vinden onder Club info > Clubwedstrijden.
Uitslagen 2016:
1e Rit in lijn
Klassement Peddelaars
Klassement Stofwolk
Uitslagen 2016:
1e Rit in lijn
Klassement Peddelaars
Klassement Stofwolk
Morgenavond is er de eerste Rit in Lijn van de clubwedstrijden voor de jeugd. De senioren wedstrijdrijders hebben aangegeven ook wel te willen starten bij voldoende animo. Dit is nu het geval. Indien er nog mensen zijn die ook mee willen doen in deze wedstrijd dan kun je morgenavond (10 mei) om 18.45 uur je nummer opspelden aan de kruising Griesdijk-Slaadijk
Aanvulling op onderstaand bericht;
mail adres;
rubenwesterveld@hotmail.com
mail adres;
rubenwesterveld@hotmail.com
Voor een schappelijke prijs over te nemen;
- koerstrui KM bodyfit lange rits, strak model maat 3
- Koersbroek Race Proven Lycra 2.0, maat 3
Beide zijn mijn te groot geworden.
Voor meer vragen mag je altijd contact op nemen.
- koerstrui KM bodyfit lange rits, strak model maat 3
- Koersbroek Race Proven Lycra 2.0, maat 3
Beide zijn mijn te groot geworden.
Voor meer vragen mag je altijd contact op nemen.
Dinsdag 10 mei a.s. Aanvang 19.00 uur 2e clubwedstrijd van dit seizoen, te weten Rit in Lijn
Start bij kruising Slaadijk/Griesdijk.
Start bij kruising Slaadijk/Griesdijk.
ATB-groep een succes
De deelname aan onze donderdagavond ATB groep verloopt erg goed, boven verwachting.
We hebben een ronde Winterswijk, Vennebulten en rondom Aalten gefietst, aan leuke trainingstochten en een aanvullend programma voor deze zomer wordt gewerkt.
Onze groep moet zeker nog vorm krijgen, we merken tijdens het fietsen dat er veel verschil is in niveau. Daar waar de een kiest voor โrecreatief, sportiefโ, heeft de ander een โfanatiekโ niveau.
Groep compleet houden
We starten met de groep, we laten 1 iemand de route bepalen (kopwerk). Probeer in een gelijkmatig tempo te fietsen, zodat er geen onrust in de groep ontstaat.
Houdt in de gaten of de mindere fietsers het tempo nog aankunnen, pas eventueel de snelheid aan.
Afsteekmogelijkheid
Om de donderdagavond voor iedereen goed te laten verlopen, zullen we rond de 25 km weer langs Aalten rijden om ATBโers de gelegenheid te geven om af te steken.
Diegene die willen kunnen dan gerust nog een aanvullende ronde.
Kopwerk, wie biedt zich aan?
Weet jij een leuke route rondom Aalten? Aarzel niet om een avond voorop te rijden.
Lid Worden
Bevalt het fietsen bij de ATB-groep? Wordt dan lid van de Peddelaars! Je kunt je aanmelding via: https://www.peddelaarsaalten.nl/aanmeldformulier-18-jaar-en-ouder/
De deelname aan onze donderdagavond ATB groep verloopt erg goed, boven verwachting.
We hebben een ronde Winterswijk, Vennebulten en rondom Aalten gefietst, aan leuke trainingstochten en een aanvullend programma voor deze zomer wordt gewerkt.
Onze groep moet zeker nog vorm krijgen, we merken tijdens het fietsen dat er veel verschil is in niveau. Daar waar de een kiest voor โrecreatief, sportiefโ, heeft de ander een โfanatiekโ niveau.
Groep compleet houden
We starten met de groep, we laten 1 iemand de route bepalen (kopwerk). Probeer in een gelijkmatig tempo te fietsen, zodat er geen onrust in de groep ontstaat.
Houdt in de gaten of de mindere fietsers het tempo nog aankunnen, pas eventueel de snelheid aan.
Afsteekmogelijkheid
Om de donderdagavond voor iedereen goed te laten verlopen, zullen we rond de 25 km weer langs Aalten rijden om ATBโers de gelegenheid te geven om af te steken.
Diegene die willen kunnen dan gerust nog een aanvullende ronde.
Kopwerk, wie biedt zich aan?
Weet jij een leuke route rondom Aalten? Aarzel niet om een avond voorop te rijden.
Lid Worden
Bevalt het fietsen bij de ATB-groep? Wordt dan lid van de Peddelaars! Je kunt je aanmelding via: https://www.peddelaarsaalten.nl/aanmeldformulier-18-jaar-en-ouder/
Ivm beschikbaarheid van onze startlocatie in Sauerland willen we de Sauerlandtocht op 11 Juni gaan rijden en niet op 28 mei zoals eerder aangekondigd.
Opgave via:
Opgave kan onder de keuze Nieuws
Sjef en Rudi
Opgave via:
Opgave kan onder de keuze Nieuws
Sjef en Rudi
Voor de clinic van de Kanjers voor Kanjers morgen zijn nog steeds plaatsen beschikbaar! Je kan je dus nog snel opgegeven. Vriendjes en vriendinnetjes zijn allemaal welkom. Laat even weten of je komt: jeugdactiviteiten@peddelaarsaalten.nl
De start is om 10:30 op de parkeerplaats naast de Ahof.
Tot morgen!
De start is om 10:30 op de parkeerplaats naast de Ahof.
Tot morgen!
Wij als organisatie van de Sauerlandtocht hebben besloten om de tocht van 23 april niet door te laten gaan in verband met de verwachte lage temperatuur in combinatie met kans op regen(buien).
Nieuwe datum Sauerlandtocht zaterdag 28 mei a.s.
Graag opnieuw opgave via de site of via rudilammers@kpnmail.nl
groeten Sjef en Rudi
Nieuwe datum Sauerlandtocht zaterdag 28 mei a.s.
Graag opnieuw opgave via de site of via rudilammers@kpnmail.nl
groeten Sjef en Rudi
Mountainbiken met de peddelaars op de donderdagavond
Als er nog leden (vrienden of kennissen) zijn die dit ook willen proberen hier voor heb ik nog wel enkele mountainbikes staan die ze wel een paar keer kunnen gebruiken.
Bij interesse of meer info kun je mij bellen TEL 471021
Mvg Michel Huning
Mvg
Als er nog leden (vrienden of kennissen) zijn die dit ook willen proberen hier voor heb ik nog wel enkele mountainbikes staan die ze wel een paar keer kunnen gebruiken.
Bij interesse of meer info kun je mij bellen TEL 471021
Mvg Michel Huning
Mvg
1e D'r an met Han training.
Afgelopen donderdag zijn we weer begonnen met de 1e van de serie kwaliteitstrainingen, onder prima weersomstandigheden en met een grote opkomst.
Om nog meer rendement van deze trainingen te hebben wil ik hier nog graag enkele begrippen uitleggen omdat ik het idee heb dat dit voor iedereen allemaal nog niet helemaal duidelijk is.
- de trainingen beginnen we altijd met gezamenlijk in- en uitrijden. Dit doen we op een rustig tempo met een trapfrequentie van 90-110 omw/min.
- tijdens het inrijden hebben we 2 of 3x een steigerung over een afstand van enkele honderden meters. Een steigerung is een gelijkmatige versnelling over een bepaalde afstand en is een onderdeel van de warming-up (even kortstondig de hartslag omhoog brengen). Na een steigerung laten we de snelheid weer zaken naar het inrijtempo!!!
- de intervaltrainingen bestaan uit korte intervalblokken waarin de hartslag opgevoerd wordt naar boven het omslagpunt tot maximaal. Dit gebeurd door de belasting op te voeren d.m.v. de snelheid te verhogen zowel op het vlakke als tegen een helling
- tussen de intervalbokken laten we de hartslag weer zakken tot beneden Hf 70% max. Dit doen we door de benen stil te houden en de snelheid te laten zakken. De volgende interval begint niet eerder dan dat de Hf beneden de 70% is gezakt (hier dus het belang om te investeren in een hartslagmeter)
- de grootst gemaakte fout is dat men te weinig rust neemtโฆ.! Men kijkt te veel op de km teller > gooi maar weg tijdens intervaltrainingen of zet hem uit > is niet belangrijk
- het gaat om de trainingsprikkel welke je aan je lichaam toedient! En hier kun je weer eindeloos in variรซren: ligt eraan welke energiesysteem je wilt trainen (gaat te ver om hier nu over uit te weiden, maar neem maar aan dat de trainer hier over heeft nagedachtโฆ)
- als het goed is zal je hartslaguitdraai er ongeveer zo uit komen te zien:
Klik hier.
- nog mooier is onderstaand plaatje waar de belastingtijd en rusttijd elke keer gelijk is (moet je ander parcours hebben):
Klik hier.
- bij het indelen van de groepen kan het zijn dat je denkt niet in de goeie groep te zitten qua niveau. Geef dit dan aan want je doet jezelf te kort door de hierdoor de training niet goed te kunnen doen
- dan hoorde ik enkele keren dat sommigen zonder hartslag- of vermogensmeter
deze trainingen goed uit denken te voeren op basis van gevoel. Dit vindt ik een heel knappe prestatie!! Hadden ze dus nooit geen hartslagmeters uit hoeven te vinden! We leven nu anno 2016 > meten is weten!! Dus laat je niks wijs maken door alleen op je gevoel af te gaan want het kan maar zo zijn dat je gevoel niet strookt met de werkelijkheid (je zou niet de eerste zijn die zich door zijn gevoel voor de gek laat houden en overtraind raaktโฆ..)
- verder vroeg er nog iemand naar het programmaboekje van 2016 (er wordt verwezen naar een artikel over trapfrequentie). Dit artikel is ook hier te vinden Klik hier.
Voor de geรฏnteresseerden onder ons (en wie is dat nietโฆ) vindt je meer over trainen en trainingsvormen op mijn site Klik hier.
Ook staan hier interessante artikelen over trainingsleer.
Hoop ik jullie volgende week gewoon weer in goede doen te treffen voor de volgende plezierige โkwaliteitstraining'.
Han
Afgelopen donderdag zijn we weer begonnen met de 1e van de serie kwaliteitstrainingen, onder prima weersomstandigheden en met een grote opkomst.
Om nog meer rendement van deze trainingen te hebben wil ik hier nog graag enkele begrippen uitleggen omdat ik het idee heb dat dit voor iedereen allemaal nog niet helemaal duidelijk is.
- de trainingen beginnen we altijd met gezamenlijk in- en uitrijden. Dit doen we op een rustig tempo met een trapfrequentie van 90-110 omw/min.
- tijdens het inrijden hebben we 2 of 3x een steigerung over een afstand van enkele honderden meters. Een steigerung is een gelijkmatige versnelling over een bepaalde afstand en is een onderdeel van de warming-up (even kortstondig de hartslag omhoog brengen). Na een steigerung laten we de snelheid weer zaken naar het inrijtempo!!!
- de intervaltrainingen bestaan uit korte intervalblokken waarin de hartslag opgevoerd wordt naar boven het omslagpunt tot maximaal. Dit gebeurd door de belasting op te voeren d.m.v. de snelheid te verhogen zowel op het vlakke als tegen een helling
- tussen de intervalbokken laten we de hartslag weer zakken tot beneden Hf 70% max. Dit doen we door de benen stil te houden en de snelheid te laten zakken. De volgende interval begint niet eerder dan dat de Hf beneden de 70% is gezakt (hier dus het belang om te investeren in een hartslagmeter)
- de grootst gemaakte fout is dat men te weinig rust neemtโฆ.! Men kijkt te veel op de km teller > gooi maar weg tijdens intervaltrainingen of zet hem uit > is niet belangrijk
- het gaat om de trainingsprikkel welke je aan je lichaam toedient! En hier kun je weer eindeloos in variรซren: ligt eraan welke energiesysteem je wilt trainen (gaat te ver om hier nu over uit te weiden, maar neem maar aan dat de trainer hier over heeft nagedachtโฆ)
- als het goed is zal je hartslaguitdraai er ongeveer zo uit komen te zien:
Klik hier.
- nog mooier is onderstaand plaatje waar de belastingtijd en rusttijd elke keer gelijk is (moet je ander parcours hebben):
Klik hier.
- bij het indelen van de groepen kan het zijn dat je denkt niet in de goeie groep te zitten qua niveau. Geef dit dan aan want je doet jezelf te kort door de hierdoor de training niet goed te kunnen doen
- dan hoorde ik enkele keren dat sommigen zonder hartslag- of vermogensmeter
deze trainingen goed uit denken te voeren op basis van gevoel. Dit vindt ik een heel knappe prestatie!! Hadden ze dus nooit geen hartslagmeters uit hoeven te vinden! We leven nu anno 2016 > meten is weten!! Dus laat je niks wijs maken door alleen op je gevoel af te gaan want het kan maar zo zijn dat je gevoel niet strookt met de werkelijkheid (je zou niet de eerste zijn die zich door zijn gevoel voor de gek laat houden en overtraind raaktโฆ..)
- verder vroeg er nog iemand naar het programmaboekje van 2016 (er wordt verwezen naar een artikel over trapfrequentie). Dit artikel is ook hier te vinden Klik hier.
Voor de geรฏnteresseerden onder ons (en wie is dat nietโฆ) vindt je meer over trainen en trainingsvormen op mijn site Klik hier.
Ook staan hier interessante artikelen over trainingsleer.
Hoop ik jullie volgende week gewoon weer in goede doen te treffen voor de volgende plezierige โkwaliteitstraining'.
Han
De uitslagen van de clubkampioenschap Proloog zijn bekend. Je kunt ze vinden onder Club info > Clubwedstrijden.
Uitslagen 2016:
Proloog per categorie
Proloog totaal
Uitslagen 2016:
Proloog per categorie
Proloog totaal