Prikbord

Vermeld svp je voor- en achternaam, anonieme berichten worden verwijderd.

Plaats een bericht

 
 
 
 
Velden gemarkeerd met * zijn verplicht.
wim venderbosch wim venderbosch schreef op 31 augustus 2017 om 10:43

Hallo wielerpensionados en andere meefietsers!

Attamottamotta!!

Maar zo moet het dus niet, zoals het afgelopen maandag ging.
Niet voor iedereen was duidelijk waar de rit naar toeging en er werd spoorslags vertrokken in 1 groep met 16 fietsers.
Buiten Aalten bleken nog 2 fietsers ver achter te liggen en toen werd daar nog - na wat geschreeuw - op gewacht.
Daarvoor werd er al van de snelstartende fietsers geroepen : " dan mot ze moar met z'n tweeรซn fietsen".
Uiteindelijk werden er 2 ongelijke groepen geformeerd.

Een grotere groep van meer dan 12 personen hoeft geen probleem te zijn,
indien er maar rekening met elkaar wordt gehouden qua tempo.
Denk aan het grote leeftijdsverschil !
Indien er toch gesplitst wordt in 2 groepen, zorg er dan voor dat er (in aantal en sterkte)
2 ongeveer gelijke groepen ontstaan.

Enkele jaren terug hebben wij - als oprichters van de veteranengroep, inmiddels 16 jaar terug - een oproep gedaan voor "sociaal fietsgedragโ€.
Wij denken dat er best mogelijkheden zijn - in deze fase met (gelukkig) veel nieuwkomers - dat te verbeteren.

Het beste is, dat dit in de groep wordt opgelost en dat het geen punt voor de jaarvergadering moet zijn.

Met wielergroet,
Ton Roks
Wim Venderbosch

ps. Piet en Gert - bij deze - een goed herstel gewenst.
Even geduld...
Privacy verklaring
ยฉ2026 Website door TalentURL.nl